Forum Ciężka Jazda Strona Główna Ciężka Jazda
Forum Paintballowe - Ciężka Jazda - Oleśnica
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

scenariusz Żbik
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ciężka Jazda Strona Główna -> scenariusze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzermur
podporucznik
podporucznik



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 19:55, 06 Sty 2009    Temat postu: scenariusz Żbik

Panowie na Wasze adresy e-mailowe podane przy rejestracji na tym forum wysłałem projekt scenariusza(-y) "Żbik". Czekam na propozycję zmian i ulepszeń. Proszę o konstruktywne i rzeczowe uwagi na ten temat. Przy komentarzach, proszę zaznaczyć o którą część chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIEDOBRY PORUCZNIK
Administrator



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z kątowni

PostWysłany: Wto 20:54, 06 Sty 2009    Temat postu:

Ogólnie rzecz biorąc podoba mie sie to bo przypomina mi to te moje check-pointy tylko zmodyfikowane.

Jeśli chodzi o pierweszy-fajne, dobry jest patent z wszczynaniem alarmu ale trzeba przetestować w praktyce.

Drugi jest prostszy, posterunki broniących powinny być raczej jakieś 50 metrów od siebie, ze 3 chyba stykną, zresztą na więcej graczy nie starczy.

Aha, według mnie oba scenariusze powinny być rozgrywane w lesie, żeby było ograniczone pole widzenia i to spowoduje też ze gra bedzie bardziej pełna napięcia Smile


Ostatnio zmieniony przez NIEDOBRY PORUCZNIK dnia Wto 21:12, 06 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzermur
podporucznik
podporucznik



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:10, 07 Sty 2009    Temat postu:

50m - ok, to była moja pierwsza myśl, potem zmieniłem na 30 Wink. Oczywiście docelowym miejscem rozgrywki jest las, choć można je rozegrać na dowolnym terenie.

Co do alarmu w scenariuszu 1. o, który pkt. zasad ci chodzi, bo nie rozumiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wors
starszy kapral
starszy kapral



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: oca

PostWysłany: Czw 10:37, 08 Sty 2009    Temat postu:

Jak dla mnie klarownie i gra. Szczególy do dopracowania na polu walki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bass
Administrator



Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:13, 08 Sty 2009    Temat postu:

30 metrów? rewelacja, tyle wynosi zdaje się przybliżony zasięg markera, więc posterunki będą mogły się wspierać ostrzałem w trakcie ataku.

Sama koncepcja jest bardzo słuszna, chcę grać wszystko co jest różne od dotychczasowej konwencji sieki, bo to nudne i głupie, i szkoda takiej fajnej zabawy jak peintbol na taką formę. Jak najwięcej elementów taktycznych, fabularnych, nowych miejsc, nowych akcji, zadań, konieczności rozszerzania spektrum działania ponad tradycyjną strzelaninę - tak chcę w to grać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marhev
porucznik
porucznik



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:47, 08 Sty 2009    Temat postu:

Ad scenario one: proponuję próbne przejście patrolu całą wytyczoną ścieżką w konkretnej miejscówce, żeby zobaczyć ile to zajmuje, i wtedy dopiero ustalić, co ile minut wychodzi następny patrol.

Pytanie: co będzie w punkcie B - flaga, której trzeba dotknąć, żeby wszcząć alarm? Czy wystarczy przekroczyć jakąś "umowną" linię w terenie?

I powinniśmy omówić bardziej szczegółowo kwestię punktu startowego dla patroli. Załóżmy, że "Żbik" zasadzi się tuż przy tym właśnie punkcie i będzie od razu po wyjściu patrolu strzelał do niego. Obowiązkowy cover w pobliżu wyjścia dla patroli?

Scenariusz bardzo mi się podoba. Daje sporo możliwości dla taktycznego rozegrania, szczególnie zwiadu i ukrywania się Smile Szkoda, że mróz na dworze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzermur
podporucznik
podporucznik



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:42, 08 Sty 2009    Temat postu:

Marhev napisał:

Pytanie: co będzie w punkcie B - flaga, której trzeba dotknąć, żeby wszcząć alarm? Czy wystarczy przekroczyć jakąś "umowną" linię w terenie?


Punkt B oznaczymy czymkolwiek, może to być flaga, drzewo itp. najlepszy byłby gwizdek przyczepiony na sznurku. Przy okazji spełniałby on funkcję sygnału kończącego grę.

Marhev napisał:

I powinniśmy omówić bardziej szczegółowo kwestię punktu startowego dla patroli. Załóżmy, że "Żbik" zasadzi się tuż przy tym właśnie punkcie i będzie od razu po wyjściu patrolu strzelał do niego. Obowiązkowy cover w pobliżu wyjścia dla patroli?


Pisząc ten scenariusz zastanawiałem się nad tym samym problemem. Uznałem, że założenie zasadzki przez oddział Żbik przy pkt. A czyli miejscu startowym Patroli, będzie niekorzystne dla samego Żbika. Dlaczego? Bo patrole od razu będą wiedziały gdzie jest zasadzka i niechybnie skorzystają z manewru opisanego w pkt 4 Zasad Rozgrywki. Jeśli jednak uważacie, że jest taka potrzeba można wyznaczyć strefę "rozruchową" dla Patroli, w której nie można zakładać zasadzki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wors
starszy kapral
starszy kapral



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: oca

PostWysłany: Czw 13:10, 08 Sty 2009    Temat postu:

Mam gwizdek Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzermur
podporucznik
podporucznik



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:25, 08 Sty 2009    Temat postu:

to gwiżdż Mr. Green

Ostatnio zmieniony przez rodzermur dnia Czw 13:25, 08 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIEDOBRY PORUCZNIK
Administrator



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z kątowni

PostWysłany: Czw 18:20, 08 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
30 metrów? rewelacja, tyle wynosi zdaje się przybliżony zasięg markera, więc posterunki będą mogły się wspierać ostrzałem w trakcie ataku.



No właśnie nie powinny się wspierać ogniem, oddział szturmujący powinien mieć możliwość walki z jednym posterunkiem na raz, inaczej nie będzie to żaden scenariusz tylko zwykła sieka tak jak zawsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzermur
podporucznik
podporucznik



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:35, 08 Sty 2009    Temat postu:

nie trzymajmy się ściśle 30 czy 50m. wiele zależy od miejscówki, w jednej masz zasięg 10m, w innej 40m.

Założenie, że posterunki są odcięte... hmm, nie wiem... wystarczy, że się nie mogą ruszać z miejsca i zawsze jest możliwość podejścia po kolei od jednego do następnego. A jak Żbik zrobi chujowe rozpoznanie to skończy pod ogniem z kilku stanowisk, jego problem. Ale to temat do dyskusji, więc zapraszam do niej. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIEDOBRY PORUCZNIK
Administrator



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z kątowni

PostWysłany: Czw 18:45, 08 Sty 2009    Temat postu:

jeszcze jedno, ekipa robiąca zasadzkę w scenariuszu jeden musi mieć minimum 2 krotną przewagę liczebną nad pojedynczym patrolem.
Bo cfaniaczki z patrolluff na pewno będą tak kombinować coby połączyć siły dwóch patroli itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodzermur
podporucznik
podporucznik



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 416
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:53, 08 Sty 2009    Temat postu:

4 osoby, ok
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bass
Administrator



Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:49, 09 Sty 2009    Temat postu:

jak najmniej założeń i ustaleń, jak najwięcej konkretów i faktów, bardzo to poprawia organizację i podnosi jakość gry
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NIEDOBRY PORUCZNIK
Administrator



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 705
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z kątowni

PostWysłany: Pią 16:19, 09 Sty 2009    Temat postu:

No przecież bez ustaleń nie ma konkretów to chyba logiczne?
Jeśli czegoś najpierw nie ustalisz to potem nie będzie wiadomo jak to zrobić.
Co prawda i tak praktyka wszystko weryfikuje ale niektóre rzeczy można a nawet należy wcześniej przewidzieć żeby nie tracić czasu na gadanie podczas gry. Po to jest to forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ciężka Jazda Strona Główna -> scenariusze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin